på svenska in english

TKY

5/2006

04.05.2006

Edustajisto
Pöytäkirja 5/2006
Kokousaika 4.5.2006 kello 17.00
Kokouspaikka Koulutuskeskus Dipoli, Otakaari 24

Läsnä:
1. Virkkala Inari, jäsen saapui kohdassa 10.4 kello 17.13
2. Kivelä Janne, jäsen
3. Sandholm Niina, jäsen
4. Hölttä Pasi, jäsen
5. Korppi-Tommola Noora, jäsen
6. Abdul-Rahman Salum, jäsen
7. Heimonen Markus, varajäsen
8. Nyfors Laura, jäsen
9. Arpalahti Antti, jäsen
10. Saarinen Matti, jäsen
11. Niemi Mia, jäsen
12. Korhonen Antti, varajäsen
13. Laatikainen Juuso, jäsen
14. Maksimow Maria, jäsen
15. Numminen Sini, jäsen
16. Porkka Oskari, jäsen
17. Änkö Matti, jäsen
18. Vähä-Herttua Juho, jäsen
19. Westenius Mikke, jäsen
20. Mäkisalo Aino, jäsen saapui kohdassa 10.1 kello 17.07
21. Eloranta Tuukka, jäsen
22. Pesonen Tuomo, jäsen
23. Kolu Iiris, jäsen
24. Mattila Laura, jäsen
25. Aavikko Pekka, jäsen
26. Vierros Tuomo, jäsen saapui kohdassa 14 kello 18.21
27. Jakobsson Martti, jäsen
28. Kailasto Janne, jäsen
29. Nokela Juhani, jäsen
30. Pyykkö Elli, jäsen poistui kohdassa 17.1 kello 19.59
31. Elg Christian, jäsen
32. Liuko Janne, jäsen
33. Silén Robert, jäsen
34. Ristimäki Miro, jäsen poistui kohdassa 16 kello 19.13 ja palasi kello 19.16
35. Aarnio Matti, jäsen
36. Vesalainen Leeni, jäsen
37. Pätynen Mikko, jäsen
38. Tuominen Niko, varajäsen
39. Virtanen Jaakko, jäsen saapui kohdassa 10.1 kello 17.07
40. Ilomäki Juuso, jäsen
41. Vaajamo Matti, jäsen poistui kohdassa 14 kello 18.02 ja palasi kello 18.06
42. Jansson Jani, jäsen

Kaarlo Väisänen (puheenjohtaja)
Vesa Ruusunen, pääsihteeri (sihteeri)
Poissa:
1. Willgren Sven, jäsen
2. Järstä Ilkka, varajäsen
3. Jutila Mikko, varajäsen
1. Kokouksen avaaminen
Edustajiston puheenjohtaja Kaarlo Väisänen avasi kokouksen kello 17.00.
2. Esteellisyyden toteaminen
Ei uusia esteellisyyksiä.
3. Eronpyyntöjen toteaminen
Ei uusia eronpyyntöjä.
4. Estyneisyysilmoitusten toteaminen
Seuraavat henkilöt olivat jättäneet määräaikaan mennessä estyneisyysilmoituksensa: Kari Kanninen, Maija Ojanen ja Anni Sarvaranta ja Markku Sillanpää. Puheenjohtaja kutsui heidän tilalleen vaalijärjestyksen 40 §:n määräysten mukaisesti seuraavat varajäsenet: Antti Korhonen, Ilkka Järstä ja Mikko Jutila.
5. Läsnä olevien jäsenten toteaminen
Suoritetussa nimenhuudossa oli paikalla 38 edustajiston jäsentä tai varajäsentä.
6. Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen
Puheenjohtaja totesi, että kutsu kokoukseen oli lähetetty edustajiston jäsenille kirjallisesti 27.4.2006 (liite 6), kutsussa oli mainittu kokouksessa käsiteltävät asiat, ja kutsu oli asetettu samana päivänä ylioppilaskunnan viralliselle ilmoitustaululle. Tämän perusteella kokous todettiin sääntöjen 16 §:n mukaan laillisesti koolle kutsutuksi. Koska edustajiston jäseniä oli paikalla yli kolmekymmentä (30), todettiin kokous edustajiston työjärjestyksen 6 §:n mukaan päätösvaltaiseksi.
7. Pöytäkirjantarkastajien kutsuminen
Päätös Puheenjohtaja kutsui kokouksen pöytäkirjantarkastajiksi seuraavat henkilöt: Matti Vaajamo (varalla Salum Abdul-Rahman) ja Miro Ristimäki (varalla Iiris Kolu).
8. Ääntenlaskijoiden kutsuminen
Päätös Puheenjohtaja kutsui kokouksen ääntenlaskijoiksi seuraavat henkilöt: Salum Abdul-Rahman (varalla Matti Vaajamo) ja Iiris Kolu (varalla Miro Ristimäki).
9. Kokouksen työjärjestyksen vahvistaminen
Päätös Kokouksen työjärjestykseksi hyväksyttiin esityslista (liite 9) sillä tarkennuksella, että kohdat 14 ja 15 käydään läpi samalla kertaa.
10. Ilmoitusasiat
10.1 TKY:n uudet työntekijät (liite 10.1)
Maija Tiitinen, Ville Seppi, Ilona Mäkinen ja Satu Raudasoja esittäytyivät.
Pääsihteeri esitteli valmistelemansa yhteenvedon TKY:n uusista työntekijöistä. Nokela toivoi yhteenvetoon tiedoksi hakijoiden sukupuolijakaumaa myös muiden työntekijöiden kuin siviilipalvelusmiesten osalta.
Virtanen saapui kello 17.06
Mäkisalo saapui kello 17.07
10.2 Taloustoimikunnan päätösluettelo 2/2006 (liite 10.2)
Virkkala saapui kello 17.13
10.3 YV:n 12.4.2006 pidetyn TTEr-kokouksen pöytäkirja (liite 10.3)
10.4 YV:n pöytäkirja 5/2006 (liite 10.4)
Elg esitti kommenttinsa siitä, että olisi toivonut YV:n ohjeistavan paremmin millaisia henkilöitä avoimella haulla saaduista hakemuksista TTE-rahaston johtokuntaan tulisi valita edustajistolle esitettäväksi.
Nokela toivoi, että ilmoitusasioissa käsitellyt liitteet olisivat julkisia. Todettiin, että nämä liitteet voivat hyvin olla julkisia ja ne voidaan julkaista pöytäkirjan julkaisun yhteydessä.
11. Yhdistysten säännöt
11.1 Teekkarien elokuvakerho Montaasin sääntömuutos (liite 11.1)
Teekkarien elokuvakerho Montaasi on muuttanut sääntöjään. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää teekkareiden elokuvatekniikan ja -taiteen tuntemusta. Sääntötoimikunta on käsitellyt sääntöjä kokouksessaan 5/2006 ja todennut, että yhdistys edelleen täyttää yhdistysluettelon ensimmäiseen rekisteriin kuulumisen vaatimukset. TKYH on käsitellyt asiaa kokouksessaan 14/2006 ja esittää yhdistyksen pitämistä yhdistysluettelon ensimmäisessä rekisterissä.
Samalla TKYH toivoi, että kun yhdistys seuraavan kerran päivittää sääntöjään, niin se muuttaa 1 § maininnan: ”Yhdistys on TKY:n yhdistys” esimerkiksi muotoon ”Yhdistys on TKY:n piirissä toimiva yhdistys”.
Lisäksi toivottiin, että säännöistä ilmenee selkeämmin, että varsinaisten jäsenten on oltava TKY:n jäseniä.
Päätös TKYE päätti merkitä tiedoksi Teekkarien elokuvakerho Montaasin sääntömuutoksen ja pitää yhdistyksen ylioppilaskunnan yhdistysluettelon ensimmäisessä rekisterissä.
12. Polyteekkari-lehden päätoimittajan valinta (liitteet 12.1 – 12.3)
TKYE asetti kokouksessaan 2/2006 valintatoimikunnan valmistelemaan ylioppilaskunnan lehden päätoimittajan valintaa ja tekemään valinnasta esityksen edustajistolle. Toimikunnan asettamispäätöksessä mainitaan seuraavaa:
Mikäli valintatoimikunta päätyy esittämään yhtä valittavaa, laaditaan esityksen liitteeksi selkeät perustelut siitä miksi juuri tämä tulisi valita ja miksi hän on muita hakijoita merkittävästi pätevämpi tehtävään.
Mikäli valintatoimikunta päätyy esittämään useampaa kuin yhtä valittavaa, laaditaan esityksen liitteeksi selkeät perustelut siitä miksi kukin ehdokas tulisi valita ja miltä ominaisuuksiltaan ehdokkaat eroavat toisistaan. Tässä tapauksessa valintatoimikunta on myös velvollinen järjestämään edustajiston jäsenille tarkoitetun erillisen haastattelutilaisuuden.
Päätoimittaja valitaan edustajiston kokouksessa 5/2006. Valintatoimikunnan esitys ehdokkaasta tai ehdokkaista tulee toimittaa edustajistolle viimeistään tämän kokouksen kokouskutsun yhteydessä.
Valintatoimikunta on kokoontunut neljä kertaa ja esittää työnsä perusteella Polyteekkarin päätoimittajaa valittavaksi kahdesta edustajistolle esitettävästä henkilöstä (Johanna Mitjonen ja Salla Virta). Valintatoimikunta on järjestänyt 20.4.2006 edustajiston jäsenille tarkoitetun erillisen haastattelutilaisuuden edustajiston päätöksen mukaisesti.
Valintatoimikunnan esitys edustajistolle on liitteenä 12.1. Esitettävien hakijoiden hakemukset sekä niiden liitteinä valintatoimikunnalle toimitetut CV:t ja juttunäytteet ovat liitteinä 12.2 ja 12.3.
Kokouspäivänä Salla Virta oli ilmoittanut, ettei ollut käytettävissä Polyteekkarin päätoimittajaksi. Tämä ei muuttanut valintatoimikunnan esitystä, mutta aiheutti käytännössä tilanteen, että ainoastaan toinen valintatoimikunnan esittämistä henkilöistä oli käytettävissä tehtävään.
Pesonen toivoi suullista perustelua sille, miksi ainoa jäljellä oleva henkilö oli selkeästi parempi kuin muut tehtävään hakeneet ehdokkaat.
Abdul-Rahman moitti sitä, että valintatoimikunta ei ollut vastannut uutisryhmissä esitettyihin kysymyksiin. Valintatoimikunnan puheenjohtaja Väisänen vastasi, että valintatoimikunta toimi TKYE:n kokouksen 2/2006 päätöksen mukaisesti.
Virkkala kysyi, päättikö valintatoimikunta yksimielisesti esittää kahta henkilöä eikä esimerkiksi kolmea henkilöä. Väisänen totesi, että valintatoimikunta totesi kahden esitetyn henkilön olleen valintatoimikunnan mielestä selvästi muita hakijoita pätevämpiä, ja sen vuoksi päätti esittää kyseisiä henkilöitä edustajistolle toimitetussa esityksessä kuvatulla tavalla.
Aavikko esitti suullisesti, että päätoimittajaksi valitaan Johanna Mitjonen.
Pesonen toivoi, että tulevaisuudessa vastaavissa tehtävissä valintatoimikunnan puheenjohtajana toimisi joku muu kuin joku edustajiston puheenjohtajistosta, sillä hänestä oli tuntunut puheenjohtajan toimivan vähän kahdessa roolissa samaan aikaan. Väisänen vastasi toimineensa valintatoimikunnassa vain puheenjohtajana ja edistäen toimikunnan toimintaa siinä roolissa. Hän muistutti myös, että valintatoimikunnassa oli enemmistö edustajiston jäseniä.
Saarinen totesi, että valintatoimikunta oli toiminut edustajiston ohjeiden mukaisesti. Jos oli toimittu avoimuuden vastaisesti, niin se oli viime kädessä edustajiston valinta toimikunnan työtä ohjeistettaessa.
Nokela toivoi valintatoimikunnan esityksen julkaisemista. Väisänen totesi, että esityksen julkaiseminen on mahdollista.
Elg toivoi, että asiasta käytäisiin myöhemmin keskustelua, mieluusti hyvissä ajoin ennen seuraavaa vastaavaa valintaa.
Puheenjohtaja pyysi Johanna Mitjosen esittäytymään edustajistolle.
Johanna Mitjonen esittäytyi ja totesi haluavansa jakaa päätoimittajan käytännön tehtävät Juho Pentikäisen kanssa. Mitjonen oli keskustellut asiasta Pentikäisen kanssa, ja he olivat sopineet alustavasta tehtävänjaosta siten, että Mitjonen toimii journalistisena ja vastaavana päätoimittajana ja Pentikäinen lehden toimittamiseen liittyvien käytännön asioiden hoitajana.
Kailasto kysyi, onnistuuko päätoimittajan tehtävien jako juridiikan ja TKY:n sääntöjen kannalta. Väisänen ja pääsihteeri vastasivat, että valittavalla päätoimittajalla on selkeä vastuu lehteen liittyvistä asioista, mutta hän voi toki delegoida tehtäviä alaisilleen ja palkata toimitukseen henkilökuntaa lehden budjetin puitteissa. Päätoimittajan vastuu on silti yksikäsitteisesti yhdellä tehtävään valittavalla henkilöllä.
Päätös TKYE päätti valita Johanna Mitjosen Polyteekkari-lehden päätoimittajaksi ajalle 1.8.2006 – 31.5.2008.
13. Hallituksen ja taloustoimikunnan valtuuttaminen neuvottelemaan Dipoli-talon omistuksen siirrosta
Dipoli-talo on rakennettu 1966 TKY:n ylioppilaskuntataloksi. Talo täyttää vuoden 2006 syksyllä 40 vuotta. Talon tarkoituksena oli alun perin tarjota tilat ylioppilaskunnan ja sen yhdistysten toiminnalle. Käytännössä heti alussa osa tiloista jouduttiin vuokraamaan muuhun käyttöön, jotta talon kulut saataisiin katettua.
Dipoli-talo on vuosien saatossa aiheuttanut ylioppilaskunnalle monia taloudellisia vaikeuksia. Talo oli 1970-luvulla taloudellisesti kestämättömässä tilanteessa, ja ETYK-kokous pelasti tilanteen. 1980-luvulla oltiin jälleen ongelmissa, ja pelastajaksi tulivat vuoden 1983 MM-kilpailut. 1990-luvun alun lama aiheutti uusia ongelmia, ja ylioppilaskunta poistui talosta kokonaan vuonna 1993, jolloin vuokralaiseksi tuli TKK:n täydennyskoulutuskeskus. Vuokrasopimus TKK:n kanssa jatkuu vuoteen 2008 saakka.
Huolellisella taloudenpidolla TKY on saanut viime vuosien aikoina kohtuullisen hyvän sijoitusvarallisuuden, mutta varallisuus ei ole niin suuri, että se kestäisi Dipoli-talon ottamisen omaan käyttöön. Nykyisin ylioppilaskunta on talossa käyttäjänä vain järjestäessään neljät juhlat sekä edustajiston kokoukset. Kaikkein näkyvimmin TKY:n jäsenet käyttävät taloa päivittäin Dipolissa toimivan ruokalan asiakkaina. Ylioppilaskunnan killat ja yhdistykset käyttävät Dipolia runsaasti vuosijuhliensa pitopaikkana.
Talo on sinällään hyvässä kunnossa, eikä se nykytasolla toimiakseen vaadi lähivuosina nykyistä suurempia vuotuisia investointeja. Myös käyttäjät ovat olleet taloon tyytyväisiä.
TKYH on lähettänyt lokakuussa 2005 Senaatti-kiinteistöille kirjeen, jossa se ehdottaa keskustelun avaamista aiheen tiimoilta.
TKYE on keskustellut Dipoli-talon tulevaisuudesta kokouksissaan 6/2005 ja 4/2006. Keskusteluissa on tullut esiin se, ettei TKY:llä ole tarvetta olla Dipoli-talon omistaja, mikäli talon käyttö pysyy vastaavanlaisena kuin nykyäänkin. TKYE on keskustellut myös erilaisista reunaehdoista, mutta on myös todettu, että reunaehdot eivät saa muodostua kynnyskysymykseksi. TKYH on myös keskustellut sekä mahdollisesta myynnistä ja sen reunaehdoista ja ehdottaa edustajistolle päätöstä, joka mahdollistaisi myyntiin tähtäävien neuvottelujen jatkamisen potentiaalisten ostajaehdokkaiden kanssa.
Kailasto toivoi, että edustajistoa tiedotettaisiin asian etenemisestä sitä mukaa kuin asia edistyy. Erilaisia selvityksiä olisi myös hienoa saada luettavaksi.
Kaisa Pohjonen (edustajiston varajäsen) totesi, että päätösesitykseen ei ole kirjattu mitään kulttuurihistoriallisista asioista ja totesi, että niitä voisi ehkä kirjata siihen. Hallituksen puheenjohtaja totesi, että näitä kulttuurihistoriallisia asioita käsiteltiin edellisessä edustajiston kokouksessa ja niitä koskeva lähetekeskustelu kirjattiin kyseisen kokouksen pöytäkirjaan.
Pesonen totesi, että taloa ei kuitenkaan kannata antaa ilmaiseksi. Hän totesi voivansa itse ostaa sen eurolla.
Päätös TKYE päätti valtuuttaa hallituksen ja taloustoimikunnan jatkamaan ostajaehdokkaiden etsimistä ja Dipoli-talon myymiseen tähtääviä neuvotteluja mahdollisten ostajaehdokkaiden kanssa. Lisäksi TKYE velvoitti hallituksen huomioimaan mahdollisuuksien mukaan neuvotteluissa, että ylioppilaskunta voisi tulevaisuudessakin käyttää Dipoli-taloa toiminnassaan nykyisen kaltaisella tavalla. Lopullinen myyntipäätös kauppasummineen tulee vielä alistaa edustajiston päätettäväksi.
14. Hallituksen toimintasuunnitelman toteutumisen tilannekatsaus (liite 14)
TKYE merkitsi kokouksessaan 2/2006 tiedoksi hallituksen toimintasuunnitelman toteuttamissuunnitelman vuodelle 2006, pohjautuen TKYE:n kokouksessa 9/2005 hyväksyttyyn TKY:n vuoden 2006 toimintasuunnitelmaan. Hallituksen puheenjohtaja esitteli kokousta 2/2006 edeltäneessä yleisvaliokunnan kokouksessa seurantatyökalun, jonka tarkoituksena oli helpottaa toteuttamissuunnitelman ja aikaisemmin hyväksytyn toimintasuunnitelman välisien yhteyksien hahmottamista.
Vuonna 2005 hallitus esitti vuoden varrella TKYE:lle väliraportin toimintasuunnitelman toteutumisesta, pyrkien myös tiedottamaan edustajistoa tarkennuksista ja muutoksista suunnitelman käytännön toteutumiseen vuoden aikana. Käytäntö todettiin hyväksi sekä hallituksen että edustajiston kannalta.
Hallitus kertoo TKYE:lle miten pitkälle vuoden 2006 toimintasuunnitelman toteuttamissuunnitelmassa on käytännössä päästy tai tullaan pääsemään kevätkauden aikana.
Vaajamo poistui kello 18.02 ja palasi kello 18.06
Aavikko kysyi, onko eduskuntavaalien alla suunniteltu länsimetroon liittyvää vaikuttamista ehdokkaiden ja ministeriön suuntaan. Päiväläinen vastasi, ettei ministeriön suuntaan, mutta tuttuihin valtuutettuihin kyllä.
Virkkala kysyi, mitä tarkoitetaan katsauksessa mainitulla sihteeristön remontilla. Kemppainen vastasi sen tarkoittavan lähinnä fyysisen työympäristön kohentamista.
Mäkisalo kysyi, miten Dipoli-bileet olivat onnistuneet. Turanlahti kertoi, että vappuna taloon mahtui vähemmän väkeä kuin normaalisti, mutta meininki oli hyvä ja maine varmasti paranee. Taloudellinen tilanne on sikäli hyvä, että tappiota tuli selvästi vähemmän kuin parina viime vuonna.
Eloranta kysyi, johtuiko hyvä menestys köydenvedossa siitä, että Turanlahti veti kaikissa sarjoissa. Todettiin TKY:llä olevan vahvoja naisia, jotka siivittivät kaikki sarjat voittoon.
Vierros saapui kello 18.21
Numminen kiitti näkyvästä panoksesta opintorahakampanjaan.
Saarinen kysyi, miten kaksi eri mainintaa Jyrki Kasvista suhtautuivat toisiinsa. Päiväläinen vastasi, että kyse oli kahdesta eri tapaamisesta. Saarinen totesi, että koska hallitus ei ole politisoitunut kovin tasapuolisesti, olisi syytä pitää yhteyttä muihinkin kansanedustajiin ja luoda suhteita heihin.
Numminen toivoi, että ulkomaalaisille opiskelijoille kerrotaan myös yhdistystoimintaan mukaan lähtemisestä pelkän kiltatoiminnan sijaan.
Elg kysyi, millä tavalla TKY aikoo edetä, kun TKK on päättänyt, että opiskelijoilla on ainoastaan mahdollisuus neuvotella saavatko he tehdä tentin äidinkielellään. Savolainen vastasi, että sektori on lukenut runsaasti lakia ja säädöksiä asiasta ja aikoo jutella TKK:n lakimiehen ja muiden vastaavien henkilöiden kanssa. Mikäli asia ei etene, on tarkoitus ottaa yhteyttä oikeusasiamieheen.
Pohjonen kysyi, mikä ongelma on korkeakoulupoliittisen linjan laittamisessa TKY:n www-sivuille. Savolainen totesi, että edustajisto totesi linjan hyväksyessään, ettei sitä ole syytä laittaa verkon kautta saataville sellaisenaan. Ei ole suoraviivaista päättää, miltä osin linjan voi laittaa esille.
Numminen kysyi toimijoiden jaksamisesta ja mitä tarkoittaa, että työtunnit ovat pysyneet kohtuullisina. Pääsihteeri totesi, että hallitusta ei ole sihteeristössä viiden jälkeen juuri näkynyt.
Päätös TKYE päätti merkitä tiedoksi hallituksen toimintasuunnitelman toteutumisen tilannekatsauksen.
15. Hallituksen selonteko toiminnastaan (liite 15)
Päätös TKYE päätti merkitä tiedoksi hallituksen selonteon toiminnastaan.
16. MM-kisojen kisakylän vaivanpalkan kohdentaminen (liite 16)
TKYE valtuutti kokouksessaan 2/2002 hallituksen ja taloustoimikunnan neuvotteluihin Teekkarikylän vuokraamisesta vuoden 2005 yleisurheilun MM-kisoihin:
TKYE päätti valtuuttaa hallituksen ja taloustoimikunnan lisäneuvotteluihin teekkarikylän vuokraamiseksi vuoden 2005 yleisurheilun MM-kilpailujen kisakyläksi. Samalla edustajisto päätti, että edellytyksenä mahdollisille jatkopäätöksille on, että kisakylähanke edistää teekkarikylän Arava–rahoitteisen laajennuksen Servin mökin parkkipaikan tontille ja Otaniemen itärannalle, mahdollistaa Otahallin peruskorjauksen jatkamisen sekä käyttötarkoituksen kehittämisen yhteisön tarpeiden mukaisesti ja on kokonaisuudessaan taloudellisesti TKY:n etujen mukainen.
Sopimus TKY:n ja SUL:n välillä oli taloudellisesti TKY:n etujen mukainen, mutta sen tarkempi sisältö on määritelty salaiseksi. Teekkarikylän toimiminen MM-kisojen kisakylänä toi TKY:lle pienen taloudellisen vaivanpalkan, jota ei ole huomioitu vuoden 2006 talousarviossa. TKYH esittää vaivanpalkan kohdentamista liitteen 16 mukaisesti.
Pohjonen kysyi, millä aikataululla loput vaivanpalkasta käytettäisiin, vai jätettäisiinkö ne hamaan ikuisuuteen asti osaksi sijoituspoolia. Päiväläinen totesi, että hallituksella ei ole tästä mitään suunnitelmia.
Elg kertoi, että asia oli lähes tulossa edustajiston käsiteltäväksi edellisen vuoden lopussa. Hän kertoi, että olisi ollut hienoa, jos asia olisi ollut ideointia varten edustajistolla. Elg totesi myös, että kaikki rahan käyttäminen on ikään kuin lainan ottaminen tulevilta sukupolvilta. Päiväläinen totesi, että tämä on ollut ylimääräinen bonusluonteinen erä, joka kohdentui nimenomaisesti tälle teekkaripolvelle.
Vierros totesi, että hänen mielestään varoja tulisi kohdentaa enemmän nimenomaan Teekkarikylään, koska kylän asukkaat olivat varsinaiset kisakyläjärjestelyistä kärsineet.
Eloranta toivoi, että Rantsun edessä olevan rannan siistimistä selviteltäisiin. Eloranta totesi olevansa valmis esittämään lopun rahasta käyttämistä rannan kuntoon laittamiseen, mikäli sellainen olisi mahdollista.
Jakobsson totesi, että hänen mielestään lähes kaikki esitykset yhtä lukuun ottamatta liittyvät jo Teekkarikylään. Esimerkiksi mikäli TKY:n vaikuttamisen seurauksena saadaan metro Otaniemeen, niin se hyödyttää asukkaita ja jos mikä on ikuisuusperiaatteen mukaista.
Alayhdistysliitto yhdessä Keltaisen Salaman ja OODI:n kanssa esitti liitteen 16.2. mukaista muutosta hallituksen esitykseen.
Elg ilmoitti kannattavansa pohjaesitystä.
Ristimäki poistui kello 19.13
Vierros esitti liitteen 16.3 mukaista muutosta hallituksen esitykseen.
Eloranta kannatti Vierroksen esitystä.
Ristimäki saapui kello 19.16
Saarinen halusi kuulla edustajiston mielipiteitä siihen, että koko loppuosa käytettäisiin Rantasaunan rannan siistimiseen ja uimarantakuntoon saattamiseen.
Abdul-Rahman toivoi, että edustajisto saisi pohdiskella rauhassa asiaa ja kaikkea ei käytettäisi nyt.
Numminen toivoi, että keskustelussa olisi käyty arvokeskustelua eikä laadittu kauppalistaa.
Edustajiston puheenjohtaja julisti kokoustauon kello 19.25.
Edustajiston puheenjohtaja päätti kokoustauon kello 19.30.
Hallituksen pohjaesityksen kohdat ja niihin liittyvät muutosesitykset päätettiin käsitellä yksi kerrallaan jokainen erikseen. Edustajiston puheenjohtaja suoritti äänestyksen Alayhdistysliiton muutosesityksestä. Äänestyksen perusteella Alayhdistysliiton esitys hylättiin. Äänestyspöytäkirja on liitteenä 16.4.
Edustajiston puheenjohtaja suoritti äänestyksen Vierroksen muutosesityksestä. Äänestyksen perusteella Vierroksen esitys hyväksyttiin. Äänestyspöytäkirja on liitteenä 16.5.
Hallituksen pohjaesitys hyväksyttiin muilta osin.
Päätös TKYE päätti kohdentaa MM-kisojen kisakylän vaivanpalkan liitteen 16.1 mukaisesti, sisältäen kokouksen hyväksymän muutoksen.
17. Muut esille tulevat asiat
17.1 Hallituksen vastaus kokouksessa 4/2005 esitettyyn ponteen selvittää mahdollisuuksia biletilan hankkimiseksi keskustasta (liite 17.1)
Pyykkö poistui kello 19.59
Virkkala toivoi, että asian laajuuden vuoksi siitä käytäisiin perusteellisempi keskustelu jossain yhteydessä.
Päätös TKYE päätti merkitä tiedoksi hallituksen vastauksen edellisen kokouksen ponteen selvittää mahdollisuuksia biletilan hankkimiseksi keskustasta.
17.2 Edustajiston syksyn kokouksien aikataulu
17.3 Ponsi hyväntekeväisyyteen käytettävien varojen kohdistamisesta (liite 17.3)
Nokela totesi, että Espoo on vuonna 2006 Unicef-kaupunki. Hän esitti ponnen velvoittaa hallitus huomioimaan tämä seikka kokouksen kohdan 16 asiaa hyväntekeväisyyttä koskevilta osin valmisteltaessa.
Puheenjohtaja suoritti asiasta koeäänestyksen. Koeäänestyksen perusteella ponsi hyväksyttiin.
Päätös TKYE päätti hyväksyä Nokelan ponnen, joka velvoittaa hallituksen huomioimaan hyväntekeväisyyteen rahoja kohdistaessaan, että Espoo on vuoden 2006 Unicef-kaupunki.
17.4 Kiitokset kuluneesta keväästä
Puheenjohtaja esitti edustajistolle kiitokset ansiokkaasta työstä kevään aikana. Erityisesti sääntötoimikunta on ollut todella aktiivinen, ja jatkaa ilmeisesti työtään myös kesän aikana. Puheenjohtaja kiitti lisäksi erikseen varapuheenjohtajistoa edustajiston toiminnan ja edustajiston tapahtumien eteen ahkeroinnista.
17.5 TTE-rahaston johtokunnan valintakriteerit
Elg muistutti, että edustajiston pitäisi käydä keskustelua TTE-rahaston johtokunnan valinnan kriteereistä.
Puheenjohtaja suoritti koeäänestyksen siitä, haluaako edustajisto käsitellä asiaa heti vai esimerkiksi 18.5.2006 iltakoulun yhteydessä mahdollisuuksien salliessa. Koeäänestyksen perusteella käsittely päätettiin siirtää tuonnemmaksi.
18. Muut esille tulevat asiat
Ei muita esille tulevia asioita.
19. Kokouksen päättäminen
Edustajiston puheenjohtaja päätti kokouksen kello 20.13.
Kaarlo Väisänen Vesa Ruusunen
Puheenjohtaja Sihteeri
Matti Vaajamo Miro Ristimäki
Pöytäkirjantarkastaja Pöytäkirjantarkastaja
Liiteluettelo:
Liite 6 Kokouskutsu
Liite 9 Esityslista
Liite 10.1 TKY:n uudet työntekijät
Liite 10.2 Taloustoimikunnan päätösluettelo 2/2006
Liite 10.3 YV:n 12.4.2006 pidetyn TTEr-kokouksen pöytäkirja
Liite 10.4 YV:n pöytäkirja 5/2006
Liite 11.1 Teekkarien elokuvakerho Montaasin säännöt
Liite 12.1 Polyteekkari-lehden päätoimittajan valintatoimikunnan esitys edustajistolle
Liite 12.2 Hakemus Polyteekkari-lehden päätoimittajaksi, CV ja juttunäytteet (Johanna Mitjonen)
Liite 12.3 Hakemus Polyteekkari-lehden päätoimittajaksi, CV ja juttunäytteet (Salla Virta)
Liite 14 Hallituksen toimintasuunnitelman toteutumisen tilannekatsaus
Liite 15 Hallituksen selonteko toiminnastaan
Liite 16.1 Esitys MM-kisojen kisakylän vaivanpalkan kohdentamisesta
Liite 16.2 Alayhdistysliiton muutosesitys
Liite 16.3 Vierroksen muutosesitys
Liite 16.4 Äänestyspöytäkirja
Liite 16.5 Äänestyspöytäkirja
Liite 17.1 Hallituksen vastaus ponteen selvittää mahdollisuutta hankkia biletila keskustasta
Liite 17.3 Ponsi hyväntekeväisyyteen käytettävien varojen kohdistamisesta

Takaisin